08-24-2019, 05:44 PM
Komunikacja miejska – lubimy zasięg, częstotliwość i czas jazdy
Funkcjonowanie Warszawskiego Transportu Publicznego dobrze ocenia 93 proc. pasażerów. Również 93 proc. określa jego jakość jako bardzo dobrą lub dobrą. To wyniki najnowszego Barometru Warszawskiego.
W czerwcu tego roku na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy, zrealizowane zostało kolejne badanie Barometru Warszawskiego. W badaniu mieszkańcy pytani są o opinię na temat najważniejszych obszarów życia w stolicy. Respondentów pytano m.in. o komunikację miejską.
To najchętniej wybierany przez warszawiaków środek transportu. Autobusy, tramwaje, metro i pociągi przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem z komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, metro) 52 proc. badanych korzystało codziennie lub prawie codziennie. Przynajmniej raz w tygodniu podróżowało nią 19 proc. pytanych. Tylko 8 proc. mieszkańców nie korzystało wcale z komunikacji miejskiej.
Funkcjonowanie WTP dobrze ocenia 93 proc. badanych. Jednocześnie 93 proc. osób biorących udział w badaniu, poproszonych o określenie jakości podróżowania komunikacją miejską przypisało jej noty bardzo dobre i dobre.
Najważniejszymi dla pasażerów pozytywnymi cechami warszawskiej komunikacji są: zasięg (można prawie wszędzie dojechać) – 24 proc., dobra częstotliwość kursowania – 19 proc. i czas jazdy – 12 proc. Wymieniano także: odpowiednio gęsto rozstawione przystanki, dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, punktualność i wprowadzenie autobusów niskopodłogowych.
Skarżono się m.in. na: tłok, niepunktualność, nieodpowiednią temperaturę, nieprzyjemny zapach, wysokie ceny biletów, czas jazdy i brak kultury osobistej ze strony pasażerów.
Uczestnicy badania zostali także zapytani o najważniejsze zadania z zakresu transportu i komunikacji miejskiej, jakie stoją przed władzami Warszawy. Z inwestycji komunikacyjnych najczęściej wymieniano: rozbudowę sieci metra (29 proc.), modernizację i budowę nowych tras tramwajowych (po 6 proc.) oraz uprzywilejowanie komunikacji autobusowej i tramwajowej na drodze i wymianę taboru na nowoczesny (po 2 proc.).