Witam jako nowy Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie przedstawiam plan na 2019, który prezentuje się następująco:
- wprowadzenie reformy funkcjonowania tramwajów z częstotliwością tramwajów w tygodniu 6/7,5/12/15 w weekendy co 10 i 20 minut
-wprowadzenie korekty tras tramwajów
- wprowadzenie reformy funkcjonowania autobusów w tygodniu co 6/12/15/24/36/48, a w weekendy co 15/24/30/40/45/60
-wprowadzenie reformy funkcjonowania linii aglomeracyjnych w tygodniu co 24/30/48/90, w weekendy co 48/60/90
- wprowadzenie reformy funkcjonowania linii nocnych w zależności od rejonu w tygodniu co 30/60, w weekendy co 15/30 minut
-wprowadzenie korekty tras autobusów oraz uruchomienie nowych linii miejskich oraz aglomeracyjnych
-przeprowadzenie remontów torowisk oraz ulic
- szlifowanie torowisk
-dokończenie przebudowy torowiska do Bronowic, od marca rozpoczęcie prac na ulicy Karmelickiej
-rozpoczęcie nowych inwestycji tramwajowych (szczegóły w kolejnych tygodniach w dziale Inwestycje ZTP)
- rozpisywane będą przetargi na obsługę linii autobusowych oraz tramwajowych. W przetargach z racji na przedstawicielstwo w ZTP nie będę brał udziału w przetargach , a firma Nowoczesna Kraków otrzyma kilka linii do obsługi na stałe
- na start firmy otrzymają dwie linie autobusowe do obsługi do czasu rozpisania przetargów
- przetargi na obsługę linii trwać będą około tygodnia i pierwsze pojawia się na dniach
Finanse ZTP na 2019 przedstawiają się następująco:
- na funkcjonowanie transportu 800 mln
- na inwestycje 400 mln
Razem : 1 200 000 000 mld
Dodatkowo ZTP starać się będzie o unijne dofinansowanie na nowe inwestycje tramwajowe. Równocześnie informujemy, że w najbliższych dniach odbędą się rozmowy ZTP z gminami w sprawie reformy. Pierwsze zmiany planowane będą od dnia 2 marca 2019(sobota) Szczegóły wkrótce
Plan na 2019
- wprowadzenie reformy funkcjonowania tramwajów z częstotliwością tramwajów w tygodniu 6/7,5/12/15 w weekendy co 10 i 20 minut
-wprowadzenie korekty tras tramwajów
- wprowadzenie reformy funkcjonowania autobusów w tygodniu co 6/12/15/24/36/48, a w weekendy co 15/24/30/40/45/60
-wprowadzenie reformy funkcjonowania linii aglomeracyjnych w tygodniu co 24/30/48/90, w weekendy co 48/60/90
- wprowadzenie reformy funkcjonowania linii nocnych w zależności od rejonu w tygodniu co 30/60, w weekendy co 15/30 minut
-wprowadzenie korekty tras autobusów oraz uruchomienie nowych linii miejskich oraz aglomeracyjnych
-przeprowadzenie remontów torowisk oraz ulic
- szlifowanie torowisk
-dokończenie przebudowy torowiska do Bronowic, od marca rozpoczęcie prac na ulicy Karmelickiej
-rozpoczęcie nowych inwestycji tramwajowych (szczegóły w kolejnych tygodniach w dziale Inwestycje ZTP)
- rozpisywane będą przetargi na obsługę linii autobusowych oraz tramwajowych. W przetargach z racji na przedstawicielstwo w ZTP nie będę brał udziału w przetargach , a firma Nowoczesna Kraków otrzyma kilka linii do obsługi na stałe
- na start firmy otrzymają dwie linie autobusowe do obsługi do czasu rozpisania przetargów
- przetargi na obsługę linii trwać będą około tygodnia i pierwsze pojawia się na dniach
Finanse ZTP na 2019 przedstawiają się następująco:
- na funkcjonowanie transportu 800 mln
- na inwestycje 400 mln
Razem : 1 200 000 000 mld
Dodatkowo ZTP starać się będzie o unijne dofinansowanie na nowe inwestycje tramwajowe. Równocześnie informujemy, że w najbliższych dniach odbędą się rozmowy ZTP z gminami w sprawie reformy. Pierwsze zmiany planowane będą od dnia 2 marca 2019(sobota) Szczegóły wkrótce
Dyrektor ZTP
Janusz Lotos